Re: AMD najmniej grzejący się dla każdego FSB z kolei

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 14:09:13 MET

> Mozesz jesszcze probowac szukac T-Breda B z odblokowanym mnoznikiem -
> uzywalem w takim kompie modelu 1700XP na FSB 100 i przy ok 1000obr/min
> wentylu na Whisperrocku IV i otworze wentylacyjnym na samym radiatorem
> (obudowa slim - wentylator prawie przylegal do obudowy) przy pracy biurowej
> byla zima.
Ja bym to zrobił inaczej i skorzystał z czego¶ nowszego.
WejdĽ na stronę http://www.benchmark.pl/kalkulator/index.html
S± już wstępnie wybrane częstotliwo¶ć i mnożnik więc sobie pozmieniaj
rdzenie i zobaczysz który procesor mniej się będzie grzał (mi wyszło że
sempron, duron appleberd, T-Bred B, Thorton i troszkę mocniejszy Barton)
Zależno¶ć jest b. prosta - im mniej watów pobieranych tym mniej mocy do
rozproszenia przez radiator - wystarczy sobie dobrać wg. możliwo¶ci
cenowych i dostępno¶ci procek, jakby był za szybki to mu obniżyć magistralę
i przy tym można spróbować obniżyć napięcie - wtedy to już będzie zimny
nawet z niezbyt dobrym chłodzeniem - oczywi¶cie wstępnie do przeliczenia w
tym kalkulatorze. Je¶li zejdziesz do 20 watów to prawdopodobnie nawet
wiatraczek nie będzie już potrzebny :)