przesiadka z Samsung 959NF na LCD ??

Autor: soonic <soonic_at_op.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 11:49:41 MET

Witam

Jestem po archiwum grupy na temat LCD i nadal nie wiem czy LCD jest lepszy
od CRT ze wzgledu na zdrowie..
Mam teraz dobry CRT Samsung 19" 959NF i na LCD chce sie przesiasc tylko ze
wzgledu na oczy (zdrowie). Przyczytalem sporo opinii na ten temat, jednym to
pomaga innym nie. Moze jak sprecyzuje dokladnie do czego bede wykorzystywal
monitor to znawcy monitorow pomoga mi w wyborze.
Wiec monitor uzywam do pracy, glownie bazuje na tekscie, czasami jakis film
(ale do tego uzywam raczej TV), w gry nie gram i grafika czy animacjami nie
zajmuje sie (czasami dla siebie, jak kazdy). Jak widac nie jestem wymagajacy
co do zastosowan monitora, ale bardzo duza uwage przywiazuje do jakosci bo
najwazniejsze jest dla mnie zdrowie (oczy i samopoczucie). Takze na monitor
LCD 19" przeznaczylem 3500zl i na razie mam na oku takie 2 modele: Samsung
910T lub 193P.
Roznia sie kontrastem, czasem reakcji i katem widzenia. Co w tym wszystkim
jest najwazniejsze? 910T (tanszy) ma lepszy kontrast ale pozostale parametry
sa gorsze.

Prosze o pomoc konkretnie w moim przypadku czy warto sie przesiadac na LCD,
jesli tak to ktory model wybrac (moze jakis inny?)

soonic