Re: Komputer do edycji wideo za 8000.

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 17:01:53 MET

Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta@nie-trawie-spamu.gmail.com> napisał(a):

> Za oknem prószy śnieg, ja siedzę i piję herbatę, a Krzysztof Gibas
> <killgore@pocztaKROPwpKROPpl.spam> rzuca na pl.comp.pecet taki tekst:

> IMHO przynajmniej jeszcze 512MB jak nie jeszcze 1GB- praca bez SWAP-a
> gwarantowana, a przy takim funduszu...:-)

Zalezy od wielkosci filmu, ktory chcemy edytowac. Jezeli to beda miniaturki,
to owszem pomoze. Natomiast przy powazniejszej edycji z dobra
rozdzielczoscia, jakoscia dzwieku, to przyrost wydajnosci bedzie
niewspolmierny do ceny pamieci. Generowane przez edytor pliki tymczasowe
beda wielkosci kilku-kilkunastu giga i szybkosc dyskow bedzie decydujaca.
Stad sugestia RAID 0 na SATA i rozdzielenie pomiedzy fizyczne dyski systemu
operacyjnego, pliku wymiany i plikow tymczasowych edytora video. Jest
jeszcze jedna bardzo wazna sprawa. Optymalna konfiguracja komputera,
zaczynajac od stabilnej plyty glownej, ustawien w biosie, a konczac na
driverach, systemie operacyjnym i programie edycyjnym. Wymagac to bedzie
wielu prob i testow, ale jest konieczne zeby uniknac sytuacji gdy z powodu
niestabilnosci systemu stracimy wiele godzin pracy.
Pozdrowienia.