Proszę o pomoc - co dolega płycie gł?

Autor: Piotrek <nicd_at_op.pl>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 16:21:18 MET

Mam następujący problem. Dostałem płytę główną i procesor Pentium II 300
Mhz do niej. Po podłączeniu k. grafiki, kości RAM, procka, myszy, dysku
twardego, napędu dyskietek i klawiatury system startuje, ale dochodzi tylko
do momentu wykrywania napędów i wciskania klawisza DEL w celu wejścia do
biosu, a później system staje wyświetlając błąd zegara CMOS (stara bateria
nie trzyma Biosu) i nie da się nic więcej zrobić ponieważ klawiatura nie
działa. Problem w tym, iż wszystkie komponenty podłączone do płyty są na
100% sprawne (na starej płycie płycie gł pod Pentium 233Mhz działają bez
zarzutu), ale na tej płycie kontrolki na klawiaturze nie świecą się, tylko
bardzo szybko mrugają, ledwo świecąc, a klawiatura nie działa. Nie wiem czy
to zwarcie na płycie gł, czy coś innego, sprawdzałem lutowania i nic.
Możliwe że to złe ustawienie zworek, ale próbowałem wszystkich możliwości i
nic nie chce ruszyć. Co można jeszcze zrobić? Przełączyłem klawiaturę na
port USB i też kontrolki tylko delikatnie mrugają, więc to nie wina portów,
tylko czegoś innego. Bardzo proszę o pomoc - co się może dziać i jak to
naprawić.