Re: drukarka sieciowa

Autor: marxio <adamzz5_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 23:52:25 MET

> Witam,

> Mam dokonac zakupu drukarki do pracy w sieci.
> Jakie byscie zaproponowali wydajne i nieawarynje drukarki, ktore będzie
> można podłączyć bezpośrednio do sieci przez rj45 na potrzeby malego urzedu
> miasta i gminy - cena gdzies do 2 - 2,5 tys. zł

A czy nie lepiej byloby kupic zwykla - nie sieciowa - i podlaczyc do jakiegos
486 na Linuxie..? Tanie rozwiazanie, ale skuteczne. U mnie w firmach np. takie
modele chodza juz po prawie rok :)
Fakt, ty tylko serwer druku, ale dokladajac do tego dobry firewall i UPSa czasem
zapominal o istnieniu tych komputerow :)
Jezeli wiec znasz Linuxa, to rozwiazanie jest na 5-ke, jesli nie, wez sieciowa -
tam masz duzy wybor protokolow - NetBios, IPX/SPX, TCP, czy ew.

PS
Nie myslales o zakupie printservera ? Koszt niewielki ale z drukarkami LPT nie
mialem dotychczas problemow (Brother, HP)

--
Pozdrowienia,
 marxio