Re: odłączony dysk

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 10:37:22 MET

Użytkownik "Tofik" <pafio@wp.pl> napisał w wiadomości
news:crgc31$rrl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam.
> Mam dysk 10Gb którego nie używam, chciałbym ulokować na nim obraz systemu.
> W związku z tym mam pytanie, czy jeżeli odłącze ten dysk i będzie on sobie
> leżał powiedzmy rok czy nawet dłużej nieużywany i niepodłączony, to nie
> nastąpi jakaś utrata danych. Może lepiej podłączyć go i ukryć partycje?

Dysk twardy nie wymaga podtrzymania zasilania aby zachowac zapisane na nim
dane.
Odlaczenie jest nawet w pewnym sensie lepsze - elementy mechaniczne dysku
nie beda ulegaly zuzyciu.
Mozesz go spokojnie odłączyc i przechowywać w miare normalnych warunkach -
mam tu na myśli nie trzymanie go na przyklad na otwartym słoncu latem, czy
tez na balkonie podczas zimy albo na kaloryferze (badz parapecie nad
kaloryferem).
Spokojna temperatura pokojowa i moze lezec przez kilkanascie lat napewno -
to tyle z praktycznego doswiadczenia - natomiast przekonany jestem ze bedzie
trzymal dane o wiele dluzej.

--
pzdr
rb