Problemy z dwiema pamięci DDR w ASUS P4PE

Autor: dylan <dylanUSUN_TO_at_interia.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 00:34:31 MET

Witam,

Od pewnego czasu objawia mi się problem po zakupie drugiej pamięci DDR 512MB
/400 w ASUS-ie P4PE. Gdy pamięci pracują osobno każda jest w porządku (test
robiony memtest-em).
Problem zaczyna się gdy pracują razem, zmiana parametrów Latency w Biosie
skutkuje jedynie tym że tych błędów jest więcej lub nie, płyta współpracuje
z Celeronem 2,4 a co za tym idzie pamięci pracują na 266Mhz.
Co może być tego powodem?
Nie mam za bardzo z czym iść do sprzedawcy bo nowa pamięć (Good RAM) jest ok
gdy pracuje sama, tak samo jak stara (PQI).

Komunikat z memtesta brzmi:
Error found with word pair# 39605402 or 39605207 (either could be the
source)
testy zakańczam po kilkunastu takich message'ach
Błąd pamięci objawia się tym że co jakiś czas wylatują mi aplikacje, często
mam problem z zalogowaniem się do Win200 Pro PL + SP 4. Niestety nie mam
możliwości sprawdzenia pod innym systemem.

Pozdrawiam i proszę o wskazówki
Daniel