Re: LAPTOP, czy dokupowac RAMu ?

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 23:53:58 MET

Witam.

W artykule crf47d$fsh$1@news.dialog.net.pl,
niejaki(a): allerune z adresu <allerune@adres.mail.pl> napisał(a):
> Witam
>
> Sprzet to
> Laptop Aristo Optima
> Celeron 1.7
> 256 RAM (wspoldzielone z grafika)

A ile masz ustawione na grafe ? Nie przesadzaj z wielkoscia, bo SISowi i tak
wiecej niz 8-16 nie bedzie potrzebne, a oszczedzasz RAM

> Zastanawiam sie nad jakims ulepszeniem tego lapsa, najprostsze jest
> dokupienie pamieci RAM. Mam wobec tego pare pytan:
> 1. Czy dostrzege roznice w szybkosci dzialania roznych programow w
> Windowsie XP. Czesto jest tak ze uruchamiam pare rzeczy jednoczesnie
> wiec chyba tak, ale jak bardzo? Czy dokupienie ramu przyspieszy samo
> uruchamianie sie aplikacji? Jaki typ aplikacji moze zostac
> przyspieszony przez dokupienie ramu?

Wszystko przyspieszy. Rzadziej bedzie odwolywal sie do dysku (do
swapfile'a), przelaczanie pomiedzy programami bedzie szybsze, takie ogolne
dzialanie systemu i programow takze. Po prostu pracowac sie bedzie bardziej
komfortowo.

> 2. Czy wie ktos z Was ile moj laptop ma gniazd pamieci?

2 sloty na pamiec typu DDR (oczywiscie SO-DIMM, nie zwykle DIMM jak do PC
:)) Pytanie tylko, czy na pewno masz ten drugi slot wolny, bo juz przy
produkcji mogly zostac zaplenione oba. Najlepiej zainstaluj sobie jakis
porogram diagnostyczny, Sandre czy cos podobnego i zobaczysz, czy masz dwie
kosci czy jedna.

> Nie chce go rozbierac jesli nie jest to konieczne.

Akurat dojscie do pamieci jest dosc proste. Wystarczy podniesc klawiature
(na dolnej krawedzi klawiatury masz 3 zaczepy na sprezynkach, ktore musisz
"odsunac" i odkrecic jedna blaszke ktora jest pod spodem.
BTW: zakladam, ze juz po gwarancji, bo wiaze sie to ze zerwaniem stickera.

Pozdrawiam.

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *