Re: Microsoft i klucze Windowsa i Officea

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 23:21:25 MET

IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm> wrote:

> Nie wiem czy na dobra grupe trafilem ale spytam.

            Niespecjalnie, bo to pytanie o soft.

> 1. Czy Microsoft bedzie wiedzial jesli podam mu numer seryjny windowsa
> lub Office'a kto jest lub powinien byc uzytkownikiem danej kopii?

            Ogromna wiekszosc uzytkownikow sie nie rejestruje w MS wiec malo
prawdopodobne.

> Albo czy przynajmniej bedzie wiedzial w ktorym kraju taki numer seryjny a
> co za tym idzie kopia windowsa czy Office;a powinna sie znajdowac?

            Trudno mowic o regionalizacji bo np: w Polsce sprzedawane sa wersje
OS nie tylko w PL wersji jezykowej ale rowniez np: w angielskiej. Sam ma
w2k wyprodukowane w USA i nie rejestrowane - nie lubie tego - jakas nie
wiadomo czemu sluzaca kontrola i nic w zamian.

> Gdy user dokona rejestracji to chyba Microsoft bedzie posiadal jego pelne
> dane?

            Nawet jesli dokona i MS bedzie posiadal to nie znaczy ze od razu
radosnie Ci je udostepni. Nawet jesli nie ma tam odpowiednika naszej ustawy
o ochronie danych osobowych to dla firmy jest to dodatkowa praca i nie maja
interesu by ja wykonywac wg czyjegos widzimisie.

PS:
Firmy nie chca kiwnac palcem w duzo prostszych sprawach, nawet jesli jest
to w ich interesie. Np: infolinia C+ nie chce udzielac informacji czy dany
model tunera [nr seryjny] zostal wykupiony po Wizji [RIP] i moze znajdowac
sie w obrocie czy tez jest wlasnoscia C+ jako nastepcy prawnego Wizji i
jesli jest w obrocie, to zostal przywlaszczony przez dawnego abonenta.
IMO chore.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85