Re: Czy jest sens ?(wentylator z przodu)

Autor: Adam K <akowalczyk_at_neostrada.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 23:07:40 MET

Dnia 2005-01-03 20:19, Użytkownik Juras napisał:

> Mam obudowe Modecom Prostation z AirDuctem (Sempron 2800+ Box) + wiatrak
> wyciagajacy.Temperatura jest troche za wysoka(55 w stresie) czy warto dokladac
> wiatrak z przodu ? Dysk jest chlodny wiec jego chlodzenie odpada.Czy nie lepiej
> zmienic ten wyciagajacy z tylu na wydajny 92 ? Mam wrazenie ze wiatraki z
> przodu nic nie daja oprocz wciagania smieci do obudowy.W obudowie jest
> tyle "szpar" ze zimne powietrze zawsze jakos sie dostanie a wazniejsze jest
> pozbycie sie cieplego z obudowy.Oczywiscie planuje pozbycie sie boxa z procka.

Witam.
  U siebie zrobiłem tak. Zamontowałem wentylatorek 120 z przody ale
wolnoobrotowy, i dodatkowy 92 wyciągający. Dodatkowy wentylator
wyciągający i ten z zasilacza, zasilam 7V.
  Przed przerobką zmierzyłem temprature wewnątrz obudowy, była srednio o
conajniej 10-12 stopni wyzsza, niz na zewnątrz, po jego zamontowaiu
różnica jest na poziomie 2-3 stopni. O mniej więcej tyle samow spadła
temperatura wszystkich elemetów systemu (CPU, chipset, dysk).
Poza tym zrobiłem filtr podobny do opisanego wyżej, zakleiłem wszystkie
niepotrzebne dziury w obudowie i uporzadkowałem przewody.
Stały przepływ powietrza przez obudowe bardzo poprawia chłodzenie.

  Obudowa to dość wiekowa BigTower, CPU Duron1.6. W stresie osiaga 42-43
stopnie. Wczesniej bywało 52-55.

Pozdrawiam.
Adam K.