Re: Dyski SATAII

Autor: RusH <logistyka1_at_pf.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 15:32:39 MET

"Tomek" <tomway@poczta.onet.pl> wrote :

> Kolejkowanie musi byc obslugiwane przez kontroler, a PATA go nie
> ma.

nie do konca, kontroler to tylko port (170H) w przestrzeni adresowej,
jak bedziesz z nim rozmawial to juz twoja sprawa. TCQ jest obslugiwane
w PATA, do NCQ nikomu sie nie chcialo napisac obslugi (bo po co dla tak
marnego zysku i braku supportu w dyskach?)

> Tylko w wersji 36GB

http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1018/88i8030.jpg

a to niby CO jest ? krasnal ?

> Magistrala, a p2p to najmniej istotna róznica.

duza roznica, na kozysc scsi

> Najwiekszą przewagą SCSI nad PATA to ilośc funkcji obslugiwanych
> sprzetowo przez procesor kontrolera.

cale kilka :) z glownym naciskiem na kolejkowanie. Ta 'madrosc'
elektroniki na dysku kosztuje, dlatego dyski ide zawsze byly glupie
(aby byc tanie)

> SATA rozwija sie wlaśnie w tym kierunku.

sata rozwija sie w kierunku 'wydymajmy frajerow obiecujac 3Gb/s, i tak
nikt sie nie kapnie ze to bzdura'

> Ogromną przewage daje kontrolerom SCSI pamiec podreczna

a dziekuje, mam mnustwo ramu, nie potrzebuje dodatkowego na kontrolerze

> oraz
> dzialanie na magistrali PCI 64 bitowych i/lub szybciej
> taktowanych.

tak, bo te 59MB/s ktore dysk jest w stanie przepchnac NA PEWNO ZATKA
zwykle PCI, nie mowiac juz o kontrolerach wbudowanych w chipset
(omijajacych w calosci waskie gardlo PCI/PCIx)

> Kazda dodatkowa funkcja daje SATA kilka procent przewagi nad PATA,
> a róznica w cenie nie jest wielka.

pokaz palcem ta przewage, PROSZE ! Na dzien dzisiejszy najszybszy dysk
ATA to WD740 bedacy PATA + przelotka PATA2SATA ...

SATA to tylko dymanie ludzi na kase, musisz sie z tym pogodzic.

Pozdrawiam.

--
RusH   //
 http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019