Barton jako Thorton?

Autor: SamoDobro <samodobro_at_poczta.fm>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 09:49:51 MET

Witam.
Wczoraj naszła mnie chętka na przetestowanie mojego Bartonika podkręconego
na 11,5x200 programem SiSoftSandra. Wszystko było fajnie do momentu testu
pamięci. Okazało się, że przy bloku >256kb wydajność strasznie spada.
Zupełnie jakbym miał 256 a nie 512 cache L2. Cos mnie tknęło, odpaliłem
CentralBrain Identifier i...
pokazuje mi, że posiadam 256 cache L2, a jądro Throton...
A mam Bartona Mobile - kupionego dosłownie 3 tygodnie temu i pamiętam, że
po jego kupnie sprawdzałem wszystko i był poprawnie rozpoznawany jako
Barton z 512 kb cache L2.
Co może być tego przyczyną? procesor się nie przegrzewa (temperatura w
stresie -Prime95 przez 8 godzin- to max. 52 stopnie), nic z nim nie
kombinowałem, co prawda pracuje po 60-100 godzin non-stop bez wyłączania
często gęsto, ale od tego nie powinien mi się sypnąć cache!
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, dlaczego procek tak się zachowuje?
Czy mogę jakoś odzyskać moje dodatkowe 256 kb cache'u? Kupowałem tego
procka specjalnie dla tych 512 kb cache L2 (sprawdza się to to
rewelacyjnie w renderingu) i jakoś mina mi dość mocno zrzedła, gdy
ujrzałem takie szopki... Czy pozostaje mi jedynie reklamacja?
Pozostałe dane mojego sprzętu:
Płyta: EPoX 8RDA3i+ PRO, 768 MB GoodRam, GF4Ti4200, radiator Pentagram QVC
120Cu, zasilacz HuntKey BS300, dysk 80GB Samsung, CD-ROM CD-RW Mitsumi
54x32x54
Proszę o jak najszybszą odpowiedź co się mogło stać...

--
www.samodobro.vline.net.pl