Re: Dysk Samsung; ale który model? (długie)

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 11:04:45 MET

"SotY" ctjtj9$d11$1@news.onet.pl

> wiesz jezeli glownym celem danego serwera jest jak najwieksza pojemnosc
> jak najmniejszym kosztem (bez specjalnego nacisku na bezpieczenstwo
> danych i wydajnosc)

Chodzi mi o wydajność. EIDE nie ma jeszcze pewnych
mechanizmów potrzebnych serwerom. (Na przykład w sieciach
Novella było to coś wstawione) :) Jeśli ,,dysk"
otrzymuje kilka zgłoszeń praktycznie jednocześnie
(a w przypadku serwera jest to bardzo prawdopodobne)
obsługa tego powinna być stosownie dopasowana, tak
aby głowica nie biegała bezsensownie po całym dysku,
ale jakoś rozsądniej. :)

> to w gre wchodza tylko dyski ide i tak jak napisalem
> wczesniej Seagate i WD sprawdzaly sie w tej roli bardzo dobrze czego
> niestety o Maxtorach nie moge powiedziec chociaz nie twierdze, ze w
> zastosowaniach typowo domowych (np. 8-10 godzin na dobe) sa rownie
> wadliwe bo tego nie sprawdzalem.

U mnie dyski pracują praktycznie 24 godziny na siedem dni w tygodniu
i nie marudzą, ale ostra praca czasami doprowadza do padu WinCośtam. :)
(i w chwili obecnej jedynie taka ostra praca ,,na kilka frontów"
powala mi WXP; WME jest jak dotąd niepowalalne ;) -- być może
dlatego, że z natury swej jest mniej równoległobieżne)

-=-

Proponuję Ci eksperyment:

 -- uruchom coś, co będzie Ci czytało dane z całego CD
    (na przykład zrobi obrazek tegoż CD)
 -- uruchom dodatkowe coś, co będzie robiło to samo
 -- posłuchaj, co dzieje się z głowicą tego napędu

--
  .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'