Re: Jak spowolnic wiatraki w Noteboku??

Autor: nomysz <a_at_c.pl>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 00:37:16 MET

C&C napisał(a):

Mialem pisac na priv, ale tak sobie pomyslalem, ze moze sie to jeszcze
komus przydac.

> Poszedlem za twoja radą i
> zainstalowalem ten program i8kfan i rzeczywiscie jest bardzo fajny ale
> dowiedzialem sie z niego rowniez ze srednio temp. mojego procka jak i GPU
> wynosi teraz nic nie robiac 55 stopni procesor i 43 GPU.

W tej chwili mam 52/52 stopnie (procesor/gpu). Ale to dlatego, ze lezy
na fotelu i ma nieco zatkane wloty powietrza :) Wlasnie o tym trzeba
pamietac. Pod spodem powinien byc jakis przewiew.

> Probowalem znalezc tego patcha o ktorym piszesz ale nie udalo mi sie. Jeżeli
> możesz to prosze podeslij mi go na maila lub wyslij jakis link z pod ktorego
> moge go pobrac.

http://www.jeffwalker.org/i8kfangui.rar
i opis intalacji: http://notebookforums.com/showthread.php?t=54375
Poczytaj takze ten watek: http://notebookforums.com/showthread.php?t=56862
o tym jak sterowac trzecim wentylatorem (ten pod diodami :) ). Bo fangui
moze sterowac tylko dwoma, a raczej tym od gpu (srodek) i dwoma
jednoczesnie od cpu (rogi). Zreszta... przeczytaj ten watek,
pokonfiguruj odpowiednio programik i bedzie dobrze ;)

> Dowiedzialem sie takze ze inni uzytownicy Inspirona maja
> temperatury nizsze - czy mozesz mi napisac jak u ciebie wyglada sytuacja z
> temperaturami??

Przy normalnej pracy (tzw. prace biurowe, www, muzyka, film) srednia
temperatura to 51/50 stopni (cpu/gpu), czasami skoczy do 56, ale za
chwile spada. Max cpu osiagnalem przy kompilacji kernela (64 stopnie),
gpu przy jakiejs wymagajacej grze 3d mialo kolo 60 stopni. Wtedy
wiatraki sobie troche poszumia (status w fangui "fast"), ale w sumie
mozna je spowolnic w tym programie. Gdzies wynalazlem ze ten procesor
moze dzialac bezawaryjnie do temp. 82-90 stopni, wiec mozna sie pobawic
z wylaczaniem wentylacji, jednoczesnie uwazajac na biezaca temperature.

Pozdrawiam
nomysz