Re: Obroty wentylatora a praca dysku

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 21:51:21 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:ctjdgv.vs.6@Hobby.od.19.lat...

> Wiesz, jeżeli HDD pracuje, to szczególnie jak się ma płytę
> na chipset'cie VIA, jest większe obciążenie CPU, a w takim prypadku
> nie ma dziwne, że zwiększają się obroty na coolerze.

O co chodzi z tym dużym obciążeniem procesora podczas pracy twardziela na
płytach z chipsetem VIA ? Ja mam KT133A & 686B i zarówno Caviar 80GB jaki i
Samsung 60GB obciązają go na jakieś 2 do 4 %. HDTach ma bazę danych o
dyskach podłączonych do różnych kompów i tam również widzę parę % przy
kompach z Via.