Problem z aktualizacją BIOSu

Autor: chairon <chairon_at_interia.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 12:23:51 MET

Witam!

Wątek ten stanowi niejako kontynuację poprzedniego, który rozrósł się na
tyle, że zdecydowałem się założyć nowy, w którym poniekąd chciałem poruszyć
inną kwestię. Otóż zdecydowałem się na aktualizację BIOSu do swojej płyty
KOB KT 133a FSX. Pobrałem więc plik .bin ze strony producenta
www.kobian.com. Jednak program AWDFlash nie pozwolił na aktualizację z tego
pliku i wyświetlił komunikat "The program file's part number does not match
with your system". Z tego co wyszukałem w Googlach, to komunikat ten pojawia
się w przypadku próby aktualizacji BIOSu nie do tej płyty. Sytuacja dosyć
ciekawa, zwłaszcza, że plik pobrałem ze strony producenta :| Na płycie jest
napisane KOB KT 133a FSX Rev 3.0. Postanowiłem więc poszukać uaktualnień
gdzie indziej. Ze strony http://www.ecsusa.com/downloads/k7vza_3x.html
pobrałem BIOS v3.7 z 11/14/02. Uprzednio zgrałem również swój aktualny BIOS
i porównałem oba pliki za pomocą programu Biosview pobranego ze strony
http://www.biosmods.com/download.php#award. Później dokonałem aktualizacji.
Wszystko zakończyło się pomyślnie, ale z dziwnych powodów nie mogłem
uruchomić Windowsa. Zaraz po ukazaniu się pulpitu chciał zainstalować
oprogramowanie dla "urządzenia chłodzącego" i żądał włożenia płyty
instalacyjnej. Niestety po jej włożeniu nadal z niej nie czytał i w dalszym
ciągu domagał się jej włożenia. Niestety nie udało mi się uruchomić systemu
(ominąć żądania instalacji tego sterownika) i mogę się tylko
domyślać, że Windows nie widział CD-ROMu, który jednak był rozpoznawany
przez "nowy" BIOS. Ponieważ nie mam czasu na instalację całego systemu na
nowo zmuszony byłem zainstalować dotychczasową wersję BIOSu z kopii
zapasowej.

Zastanawia mnie natomiast dlaczego plik BIOSu pobrany ze strony producenta
został odrzucony przez program flashujący. Wszystkie te pliki (stary, nowy i
ten ze strony producenta) przeglądałem za pomocą programu Biosview i
wszystkie były poprawne i tego samego producenta, więc nie wiem o co chodzi.
Najlepsze jest jeszcze to, że nigdzie nie mogę znaleźć w sieci tego BIOSu,
który akurat mam na swojej płycie. Poniżej podaję linki do wszystkich 3
plików - może komuś będzie się chciało pobawić i dojdzie co jest nie tak, bo
mnie już pomysłów brakuje :(

mój aktualny BIOS
http://chairon.spymac.net/biosy/mojbios.bin

nowy BIOS, który wgrałem, ale z w/w powodów musiałem usunąć
http://chairon.spymac.net/biosy/vza37.bin

BIOS pobrany z www.kobian.com , który odrzucił program flashujący
http://chairon.spymac.net/biosy/vza36ak.bin

--