Re: Samowlaczajacy sie ATX

Autor: Michu <marshal_at_nowhere.com>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 18:37:12 MET

Artur napisał(a):
> Witam
>
> Mam plyte glowna o numerkach: M6VBE i chipsecie VIA VT82C693 (slot 1)
> Nawet nie wiem co to za producent..

Google.pl u Ciebie padła ?
Od pierwszej linijki wyszukiwań widać, że to biostar... a nawet od razu
wskakuje strona z plikiem biosu. Tylko czy masz wersję M6VBE czy
M6VBE-A, bo to różnica. Ale myślę, że sobie poradzisz.

> Problem jest taki ze po podlaczeniu zasilania (do zasilacza) komputer
> odrazu sie wlacza.. na serwer byloby to dobre, ale w przypadku czestego
> braku pradu bardzo nieporzadane :/
> Czy wie ktos co moze byc tego przyczyna.. jakies ustawienia zworek,
> czy to taka plyta po prostu?
> Problem nie jest spodowowany przez zasilacz, sprawdzalem na innych

Pewnie w BIOS'ie:
Integrated Peripherals |Power-On after Power-Fail: OFF - lub podobnie.

To najczęściej, ale możliwe są też (w zależności od konfiguracji):
- Resume by USB - gdy coś jest tam podpięte np. klawiatura, modem zewn.
- Resume by LAN - np. poprzez kartę sieciową
- Power ON by Keyboard(Mouse)ON PS/2
Więcej nie mogę sobie przypomnieć w tej chwili, ale pewnie ktoś dopowie.

> Mam jeszcze jedno pytanie.. jak znalezc aktualizacje biosu dla tej
> plyty, potrzebuje obsluge duzych dyskow

j/w.
BTW jak duży to dysk, że go płyta nie widzi ?
Wiele starszych konstrukcji wykrywa poprawnie nowe dyski.

pzdr.