RAID w trybie IDE

Autor: Johnny <polkiu_at_TNIJTOpoczta.fm>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 00:40:13 MET

Helo

mam taka sprawe, plytka glowna ASUS P5AD2 ma tylko jeden kanal IDE i 2 RAID
ktore moga pracowac w trybie IDE. Niestety mam jeden dysk Baracuda 40GB, i
2 napedy CD/DVD RW. Chcialbym by dysk byl sam na jednej tasiemce a 2 napedy
na drugiej tasiemce.

System WinXP zostal zainstalowany (FAT32) na [przechodnich] ustawieniach -
hdd i cd rom na jednej tasmie podpietej do kanalu IDE. Teraz chcialem
podpiac dysk do kanalu RAID w trybie IDE (sam) a napedy zostawic na IDE. I
tak zrobilem jednak system niestety podczas startu wywala blad "Brak pliku
NTLDR. Nacisnij dowolny..." Wyczytalem w necie co moznaby poczac w
przypadku takiego komnikatu (skopiowanie dwoch plikow ntldr i ntdetect.com
z plyty instalacyjnej WinXP w dosie do c:\) jednak odpalam Win 98 z
dyskietki i odkrylem ze partycje dysku sa widoczne i pliki/katalogi rowniez
jednak przegladac zawartosci juz nie mozna (blad gotowosci odczytu czy
jakos tak).
Wyglada na to ze to wina RAIDa, jak wybrnac z tej sytuacji? Jak podepne
dysk z powrotem na kanal IDE system sie odpala i wszystko jest w porzadku.
Jesli podpialbym dysk na RAID i sprobowal odpalic instalke i naprawic
biezaca instalacje to mozliwe ze strace dane z dysku? Czy instalka z full
formatem powinna naprawic ten problem?

Dzieki za info albo jakies odnosniki...

Johnny