Re: Liteon 1653 - jedno pytanko

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 21:32:11 MET

 <newsgroup@op.pl> wrote:

> A czy mozna ta metoda podkrecic 1633 na 1653 ? Czy to sa faktycznie
> rozne napedy czy moze roznia sie tylko firmware ?

    To sa te same napedy i roznia sie tylko firmware. Zreszta sam LiteOn
oficjalnie na www.liteonamerica.com udostepnial bios BS41 dla SOHW1633
robiacy z niego 1653 tylko pod inna nazwa. Mial wyjsc nastepny BS42, ale
info zniknelo, wlacznie ze starszym BS41, ktory jednak nadal jest na
http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html

Inna sprawa ze teraz, jesli ktos koniecznie potrzebuje x12 dla "-" i x4
dla DL, to chyba lepiej wgrywac do SOHW1633 rozwijany bios od SOHW1653
po patchowaniu do crossflashowania + potraktowac go omnipatcherem, bo
np: fatalnie dobrana jest strategia np: dla DVD-R Samsunga na OPTODSC.
Tu link:

http://codeguys.rpc1.org/firmwares/1653S.CS09.patched-cf.rar

Polecam jednak lekture calej strony i koniecznie pamietac, by nie robic
flashowania z plyta w napedzie - kilka osob juz pisalo, ze tak
ukatrupilo naped [na szczescie nie na amen] a potem jest placz.

PS:
Co do SOHW1633 - ciekawostka: czesc plytek z tego samego kolka nagrywalo
mi sie pieknie, czesc _bardzo_ srednio jesli chodzi o stope PI/PIF.
Wreszczie znalazlem czynnik za to odpowiedzialny - winny jest NERO DRIVE
SPEED jesli tylko byl uruchomiony po restarcie konfigu gdy bedzie
wypalana plytka - nawet po wyladowaniu z pamieci. Trzeba pamietac by
przed wypalaniem DVDR zrestartowac system jesli ten program byl
uruchomiony. IMO srednio wygodne, bo przyzwyczailem sie do spowalnianie
napedu przez ten program oraz wysuwania/wsuwania tacki za jego pomoca.
Przynajmniej tak jest na plycie z kontrolerem IDE wbudowanym w nForce2.
    Jak dla mnie ZONK - kilka plytek nagralem przez to z gorsza jakoscia
zanim ustalilem winnego - wczesniej podejrzewalem aktywnosc w tym samym
czasie dysku na tym samym kanale albo spory przesyl po PCI z karty TVSAT
[w czasie wypalania plytki @x4 - [20 min z weryfikacja] jesli nie czytam
newsow lub www lubie ogladac TV - w odroznieniu od DivX itp nie wymaga
to odwolan do dysku.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85