Re: restart - system czy pozasystemowy blad?

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 21:15:10 MET

Dnia Mon, 3 Jan 2005 18:11:48 +0000 (UTC), kreta22 napisał(a):

> Marco, dzieki za anielska cierpliwosc, ale skad wniosek ze moj -procesor
> wytrzymuje temperature 70 stopni?
> Zastanawiam sie skad sie wziela cala awaria.

Chyba nie czytasz uważnie - temperaturę 70 ustawiasz gdy chcesz by system
się restartował przy jej osiągnięciu i to Ty decydujesz na ile tą
temperaturę w biosie ustawisz. Jest to jakby bezpiecznik czy zawór
bezpieczeństwa dla procesora, bo on sam wytrzyma większe temperatury (ok 90
st) Proponowałem ustawić na 70 st bo taka temp. jest jeszcze w miarę
bezpieczna, choć moim zdaniem zbyt duża i dlatego powinnaś poprawić
chłodzenie procesora. Podkreślam jeszcze raz - ustawienie w biosie
temperatury 70 nie oznacza, że procesor tyle stopni będzie osiągał,
procesor osiągnie temperaturę taką do jakiej schłodzi ją wentylator.
Ustawienie 70 st oznacza, że jeżeli wnetylator jest zbyt słaby by schłodzić
procesor i i procesor dojdzie do tej temperatury, to komputer dla
bezpieczeństwa się wyłączy.

> I mam teze:
> przed usterkami, mialam caly system reinstalowany, o dziwo, moj "informatyk"
> nie poprosil mnie o sterowniki do niczego.
> Mogl zatem ustawic owa temerature na 60 stopni, prawda?

Nie prawda - sterowniki do urządzeń są dostępne w internecie i
prawdopodobnie właśnie stąd Twój informatyk je wziął. Może chłopak coś
mieszał, podmienił wiatrak na gorszy, nie dał pasty termoprzewodzącej czy
coś w tym stylu. Nie masz kogoś kto się bardziej zna i mógłby zerknąć na
ten komputer? Informatyka na wszelki wypadek nie proponuję :-)))

--
AthloN 2400+, Asus A7N8X-E Deluxe,  512 MB RAM, HDD 160 GB
DVD-Recorder NEC ND-3500A 16x, Radeon 9550 250/400@420/480,