Re: oswietlacz pracujacy w podczerwieni

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 13:09:46 MET

mantodeus wrote:
> 1. czy mozna zrobic samemu (jesli tak to moze ktos zna linki to
> opisujace)?

Można... choć konkretnych linków nie znam. Kiedyś zrobiłem coś takiego:
kilkadziesiąt diod (z tego co pamiętam podzielonych na 8 grup, w każdej
grupie jeden rezystor), sterowanie za pomocą 555 (przebieg ustawiony na
sztywno) i mosfeta IRF5xx. Nie wiem, jak wpływało na wzrok (podejrzewam,
że na dłuższą metę nie pozostawało obojętne), za to na pewno mocno grzało.
;) W Twoim przypadku powinno wystarczyć 4-6 diod.

> 2. czy mozna kupic tak do 100zl?

Same części to maks. 20 zł. "Na upartego" można zmontować "w pająku"... i
zrezygnować ze sterowania mosfetem, zamiast tego podpiąć (pamiętaj o
rezystorze ograniczającym prąd!) pod jakiś zasilacz, albo nawet to samo
USB, do którego podpinasz kamerkę.

> 4. czy umieszcza sie to przed kamera czy moze byc gdzies obok?

Obok.

k,