Re: swiateczne porzadki - dyskietki 5,25 i plyta 386SX20

Autor: Grzexs <gwtx_at_usun.to.go2.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 15:20:25 MET

Niezła

> Ci to zawsze do przodu z technika.... ;-P

A ja się czasem dziwie temu wariackiemu "postępowi". Kiedyś dawno temu
używałem dosowego programu do księgowania itp. operacji - działało to
na 286 zupełnie przyzwoicie, program był dobry (czytaj
"łatwomodyfikowalny") i nikomu nie przychodziło do głowy go zmieniać.
Obecnie kolejny potomek tego programu pracuje na 1.7 GHz i... robi
dokładnie to samo w tym samym czasie, tylko wygląd jakby... mniej
wygodny.

A swoją pierwszą płytę 286 z procesorem firmy "Harris" (słychać
jeszcze o nich?) i koprocesorem AMD (z który dałem majątek) i 2 MiB
RAMu na SIPPach pieczołowicie przechowuję w szafie na czarną godzinę
:) Mam jeszcze dysk 40 MiB Maxtor! Ale największym moim eksponatem
jest dysk ok. 10 MiB MFM na "karcie" w postaci metalowej ramki z
kontrolerem do bezpośredniego wpięcia w krótką szynę ISA, który
startował bez jakiegokolwiek grzebania w biosie!

A w komputerku mam dużą stację do tej pory! W 1996 Henio dał mi paczkę
dyskietek 5.25 z nowymi programami i od tamtej pory nie miałem czasu
ich przeglądnąć :) a była tam nowa wersja QEMM-a. Może kiedyś...

Grzexs