Stare CD-Ry

Autor: Grzexs <gwtx_at_usun.to.go2.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 14:08:55 MET

Chciałbym zebrać opinię na temat składowania danych na CD-Rach. Jak
długo wytrzymują i w ogóle. Nie chodzi mi o miesiące, ale o lata.
Ostatnio zauważyłem dziwne zjawisko - płytka sprzed 2 lat ("Quixo" czy
jakoś tam) stała się jakaś taka... przeźroczysta. Było tam nagranie
audio i da się odtworzyć, ale... trzeszczy. Czy historia tego nośnka
jest na tyle długa, żeby opinie były miarodajne? A może macie jakieś
dane dotyczące CD-Rów konkretnych firm? Z moich obserwacji zdaje się
wynikać, że np. "BASF" sprzed tych samych 2 lat czuje znacznie lepiej
niż ta bezfirmówka.

Czy są jakieś dane o wpływie światła na CD-Ry? A może jakieś specjalne
warunki przechowywania zwiększają żywotność?

Grzexs