?!?! Nie mam pojęcia co się dzieje.

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 13:06:25 MET

Witam. Coś stało się z moim kompem - zaczął totalnie wariować i nie mam
najmniejszego pojęcia co jest grane. Zacznę może od początku: wszystko
zaczęło się, gdy przestał działać mi Sound Blaster Live! (CT4830). Stało się
to, gdy w mikserze przełączałem źródło nagrywanie (z Line-in na Microphone a
następnie z Microphone z powrotem na Line-in). Myślałem, że może tylko coś
sie uwaliło ze sterownikami Live, więc je przeinstalowałem i dałem restart
kompa. Po restarcie zostałem zaskoczony przez niemiłosiernie powoli
wyświetlające się napisy BIOSu (w trybie tekstowym) - taką prędkość
wyświetlania tekstu miałem na 386SX/25 z wyłączonym przyciskiem turbo i
wyłączonym cache'owaniem BIOSu Video :-( Menu i opcje BIOSu również
niemiłosiernie wolno się wyświetlają. No ale idźmy dalej: po odczekaniu
pewnego czasu (aż wreszcie powyświetlają się wszystkie napisy z BIOSu)
zaczyna startować WindowsXP Pro EN SP2. I kolejny suprise: po restarcie
Windows odpalił się w trybie VGA i po zalogowaniu się "wykrył nowy sprzęt"
(czyli kartę graficzną). Zainstalowałem sterowniki (Omega Catalyst 4.12,
wcześniej miałem 4.12 Beta), restart i jeszcze jedna niespodzianka: teraz
system wykrywa kartę graficzną jako "MOBILE RADEON 9500"!!! A mam Radeona
9550XT (który wcześniej był zawsze wykrywany jako Radeon 9600XT).
Przetestowałem kompa w grach (NFSU2, Doom3, Half Life 2) i 3dmarkach i
wszystko niby jest ok (płynność taka jak była wcześniej, żadnych artefaktów
nie ma, wszystko działa ok). Nie mam pojęcia co się stało, ale domyślam się,
że wina może leżeć po stronie karty graficznej (choć - poza bardzo powolnym
wyświetlaniem tekstu na ekranach BIOSu - wszystko wskazuje na to, że działa
ok). A może coś przeoczyłem? Jak się pozbyć tego problemu (wolno
wyświetlającego się tekstu w trybie tekstowym, na ekranach BIOSu)? Dodam
też, że tryb tekstowy, gdy jest odpalony Windows jest ok (napisy wyświetlają
się z taką prędkością z jaką powinny).

--
Piotr Slawinski
- [ HOME ] http://www.alphasoft.org, http://lisa.alphasoft.org