Re: athlon bez wiatraka, czy to mozliwe?

Autor: Bubby <46349_at_poczta.fm>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 11:24:36 MET

Użytkownik "Piotr H." <pharasimiuk.XXX@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cr8fgc$qc9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> w zasadzie interesuja mnie tansze rozwiazania, zakup heatpipe za >=200
> zl raczej nie wchodzi w rachube.

http://www.4max.com.pl/default.asp?g=24&gg=19&produkt=1043
Nie licz na nic tańszego :(

> Wole zainwestowac w lepszy zasilacz do
> obudowy, widzialem taki chieftec z wentylatorem od strony wnetrza obudowy.

A to się zawsze przyda.
http://www.chieftec.pl/

Znam się trochę na tych sprawach, bo sam wiele czasu spędziłem nad
wyciszaniem swojego komputera. Po tych wszystkich przeprawach,
wywnioskowałem, że jeśli chcesz mieć cichy i sprawny komputer musisz się
liczyć z wydatkami.

Na początek potrzebna jest duża przestronna obudowa. Tak by cyrkulacja
powietrza nie była hamowana. Do tego kable od dysków będziesz musiał zważyć.
Ja je poporostu złożyłem w harmonijkę i zakleiłem taśmą. W obudowie
umieściłem dwa szybkie i ciche wiatraki 80mm, firmy Sanyo-Danio za 90zł
sztuka. Wciągający na przodzie, wyciągający z tyłu. Na procesor kupiłem
największy miedziany radiator jaki znalazłem. Wtedy jeszcze nie było tych z
heatpipe. Do tego również duży cichy wiatrak.
Wywaliłem wiatraczek z karty graficznej i założyłem na to
http://www.4max.com.pl/default.asp?g=141&gg=19&produkt=195 ale wiatraczka
nie podłączyłem.
Komp jest już cichy, ale nie jest jeszcze super. Niestety takich rzeczy jak
dysk nie da się uciszyć, co najwyżej odizolować od metalowej obudowy żeby
nie rezonował. Ale nadal go słychać.
Na zasilacz mnie jeszcze nie stać, ale ten co jest, nie jest najgłośniejszy
więc nie narzekam. I tak to co już jest robi wrażenie. Jak ktoś znajomy do
mnie przychodzi, to nie może uwierzyć, że mam tak cichy komputer.