Re: jaki dysk??

Autor: Michał <michal_usun_to__at_alte.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 02:20:12 MET

Użytkownik "(...)" <maestoso@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości
news:cr7h16$1s6$1@atlantis.news.tpi.pl...
| mam SP0802N od ponad pół roku;
| - cicha praca;
| - niska temperatura (~34 stopnie C, wg. SMART-a);
| - atrakcyjna cena (był wówczas chyba najtańszy z 80-tek);
| - zdaje się, że nie najgorsza wydajność, wg. testów z sieci, które kiedyś
| przeglądałem (akurat dla mnie nie jest to najważniejszy parametr);
| - przyzwoity okres gwaracji - 2 albo 3 lata (nie pamiętam dokładnie);

Ja już mam trzeci dysk samsunga. Pierwszy 20 GB kupiłem w 2000 roku.
Potem miałem SP8004H (80 GB) od 2002 roku, pamietam ze osiagnał wtedy 1
miejsce w tescie dyskow komputer swiata i był chyba w samej czołowce dyskow
w tescie PCWK. Zero problemów. Po dwóch latach obsolutnie zaden parametr
jego pracy nie zszedł ponizej maksymalnej wartosci (na podstawie SMART).
Wyśmienity stosunek wydajności do ceny.
Teraz modernizowałem komputer od podstaw i kupiłem 160 GB samsunga z 8 mb
cache (ata) i ponownie sie nie zawiodłem. Łozyska olejowe (w trybie jałowym
cichy jak barracuda7), tylko nieco głosniejszy od barracudy7 podczas
odczytu/zapisu, za to bezkonkurencyjny w wydajnosci w tej klasie cenowej. O
wiele wiekszy transfer odczytu niz osławione seagaty, a w transferze zapisu
bije barracude7 o głowe ! Polecam test na benchmark.pl i lekture PCWK
Najlepszy stosunek ceny do wydajnosci a przy tym dysk okreslony jako jeden z
najzimniejszych.
Okazało sie ze tak jak samsung zna sie na produkcji monitorow, tak rowniez
dobrze wytwarza dyski.