Re: Asus P4PE i dziwne problemy z dwustronnym ramem.

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Sat 01 Jan 2005 - 22:14:21 MET

On Fri, 31 Dec 2004 18:27:36 +0100, "FOX28" <fox29@o2.pl> wrote:

>Wrzuć 512MB najbliżej proca, 256-tki dalej. W biosie ustaw timingi by SPD.
>Jak załaduje sie winda Wyłącz pamięć wirtualną. Reset. Włącz pamięc
>wirtualną na "niech system Win. sam kontroluje wlk." Reset.
Przeprowadziłem tą procedurę i nie pomogła ;((.

Ale sukces już jest !!!! :)))).

Zacząłem bawić się ustawieniami w BIOSie, szczególnie tymi dotyczącymi
chipsetu i pamięci.

I wygląda na to, że pomogła zmiana następującego ustawienia:
Advenced>Chip Configuration>System Performance Mode
I tam zmiana z Auto na Optimal (do wyboru jest jeszcze Turbo).
Nie sprawdzałem już na Turbo, ale co ciekawe ustawienie Optimal
zwiększa FSB ze 133 na 135 ...

Próbowałem jeszcze zmieniać inne parametry, ale tylko powyższy
powoduje wieszanie lub nie. Nie wiem jeszcze na ile zmieniła się
wydajność systemu, bo jeśli np to ustawienie zmniejsza wydajność przez
zwiększenie jakichś parametrów chipsetu, to może nie być opłacalne
jego stosowanie. Nie wiem, w każdym razie przy tym ustawieniu system
ani razu się jeszcze nie wywalił.

Chwilowo jestem happy ;)).

pzdr,
Dentarg