Re: Duron 1800 czy Sempron 2200+

Autor: Marcin G <marcin_at_pocztex2.pl>
Data: Sat 01 Jan 2005 - 12:24:32 MET

> Kręci się IIRC Duron gorzej, bo ma wysoki mnożnik. Inna rzecz, że warto by
> sprawdzić, czy przypadkiem nie jest odblokowany, wtedy potencjał procka
jest
> warty uwagi. Co do odblokowywania cache, to niby można, no ale to już
> troszkę trudniejsze, nie każdy też chce grzebać przy procesorze. Dodatkowo
> zawsze jest ryzyko nabrojenia, już nie mówiąc o tym, że część Duronów ma
ten
> zablokowany cache uszkodzony.

Jakieś 3 miesiące temu zepsułem Durona 1.4 podczas próby odblokowania cachu,
po prostu więcej już nie wstał. Zastanawiałem się nad tym czy wybrać Semrona
czy Durona i wybrałem ponownie Durona z tym, że 1.8 bo tylko takie jeszcze
były. Nie wiem czy słusznie, ale chodzi ładnie i stabilnie na 2250 MHz z
tym, że jest troszkę ciepły, w stresie osiąga 75 st. C, w spoczynku ok
47-50. Z GF 4 Ti 4200 (280/560 Mhz) i 512 RAM wyciąga w 3DMark01se 11 000
pkt. Być może Sempron był wydajniejszy, natomiast myślałem że dodatkowy
cache nie zrokompensuje o 300Mhz wolniejszego zegara.

pzdr.
Marcin