Re: Czyzby Dysk do wymiany - SMART

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 08:27:41 MET

On Tue, 28 Dec 2004 15:50:13 +0100, Sniper
<sniper10000@poczta.onet.pl> wrote:

>Wygląda na to, że dysk już się sypie, ale ja SpeedFanowi nie ufam.
>Zainstaluj HDD Health. Dokładnie opisałem to tutaj:
>http://tinyurl.com/3zmd9

Przeczytałem ten opis, i lekko zdziwiłem się, że mi pare dysków już
dawno treshold przekroczyło jeśli chodzi o RSC i CPSC.

Ale zastanawiam się czy mi HDD Health nie pokazuje głupot, bo w
większości parametrów mam 200 i to na paru dyskach .. (?).
Smart w BIOSie jest włączony i dyski według specyfikacji go obsługują,
ale lekko dziwi mnie wartość 200 każdego parametru na tych wszystkich
dyskach. Inne wartości ma temperatura, Seek Error Rate, PoHC czy Write
Error Seek, a reszta wszędzie po 200 :).

Zastanawiam się czy RSC nie jest przypadkiem odliczane do dołu ?
Bo skoro z helpa wynika, że najniższa wartość jest najgorsza to może
jednak 200 jest wartością wyjściową ? (dla starszych dysków widzę tam
100 i treshold też jest niższy).

Po za tym już w 2 przypadkach pluł mi się BIOS gdy SMART przekroczył
krytyczne wartości ... i tamte dyski poszły do wymiany.

Nie wiem co o tym myśleć. Na stronie autorzy softu za bardzo nie
przykładają się do opisu ;), idę pogooglać o parametrach SMARTa ;).

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com