Re: LCD - na co patrzeć przy zakupie?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 00:58:19 MET

"Tomasz Gębala" cqpuk1$jio$1@news.onet.pl

> chcę kupić przed końcem roku monitor LCD 17-cali , w cenie do 1500-1600

> Na co mam patrzeć przy zakupie?

Nigdzie nie zauważyłem kontrastu i ,,kątów widzenia". :)
Są jeszcze takie detale jak odwzorowanie kolorów: Jak już
ktoś zauważył ciekłokrystaliczne monitory są podświetlane
świetlówkami, a w nich współczynnik oddawania barwy jest
na ogół słaby. (choć są i świetlówki oddające to niemal
w 100 procentach, to akurat w LCD monitorach są te gorsze
z wiadomego chyba powodu) Ponadto chyba i sama jasność
monitora ma znaczenie, i warunki gwarancji oraz
uszkodzenia matrycy, które zawsze (jak dotąd) są
w nowych (tym bardziej w starych) monitorach LCD.

E.