Re: plyta, proc, pamiec za tysiac

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 16:58:10 MET

Holden Caulfield wrote:
> Mysle o modernizacji komputera. Niestety mam dosc ograniczone fundusze. Jaka
> radzicie kupic plyte, procesor, pamiec (razem za tysiac zl)? W tej chwili
> mam durona 800 na kt7a wiec tych elementow nie bedzie mozna wykorzystac.
> Komputera uzywam glownie do amatorskiej obrobki video i grafiki. Grami
> wogole sie nie zajmuje.
> Czy warto wchodzic w AMD czy lepiej nie ryzykowac przekretow tej firmy?

Jakich "przekrętów"? A jakie przekręty intela chcesz ryzykować? ;)
100-watową grzałkę?

Zasadniczo używam wyłącznie procesorów AMD, od czasu Athlona. Nie mam
żadnych prolemów na kilkunastu komputerach, które utrzymuję w ruchu.

> Jaka pamiec (mysle ze bedzie to 512 mb) kupic, czy ilosc kosci ma teraz
> jakies znaczenie (cos mi sie obilo o uszym, ze powinno byc symetrycznie, ale
> juz nie pamietam o jakie plyty chodzilo)?

Na płytę z dual channel to i tak 1000 zł nie wystarczy. Najtańsza w
miarę przyzwoita płyta pod AMD S462 to Asrock K7S41 (zintegrowana
grafika) - jakieś 180 zł. Pamięć CL2.5 Twinmos to ok. 330 zł.Sempron
2400 i mamy prosty komputerek za 800 zł.