Re: Dual Channel

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 09:47:54 MET

On Tue, 28 Dec 2004 03:39:59 +0100, "Sander"
<ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote:

>No ale faktem jest, że w przypadku AMD timingi odgrywają znaczącą rolę,
>w przypadku P4 rolę odgrywa wysokie FSB.
>
>Kiedyś jak bawiłem się overclockingiem zrobiłem sobie test,
>RAM ustawiłem na 2.5_3_3_5 i miałem transfer 5338 MB/s,
>potem ustawiłem na 3_4_4_6 i miałem transfer 5288 MB/s
>więc różnica była mikrosopijna.

Jakis syntetyczny benchmark pewnie. W rzeczywistym użytkowaniu
przyrost jest większy, szczególnie w aplikacjach używających
intensywnie pamięci. Ale ustawiając 2.5-3-3-5 to chyba z tą ostatnią
piątką nie trafiłeś w sedno :), tam powinno być 7 (chyba), żeby ram
pracował optymalnie. Nie zawsze najniższe wartości dają najlepsze
efekty, wartości poszczególnych timingów pamięci musza być jeszcze
między sobą dobrze dobrane. Kiedyś ktoś to dokładnie tu opisywał,
poczytaj archiwum :)).

pzdr,
Dentarg

--