Re: ntfs a fat 32

Autor: Wiktor S. <wswiktor_at_poczta.fm>
Data: Sun 26 Dec 2004 - 00:30:54 MET

> czy jest zauwazalna roznica w szybkosci
> dzialania systemu zainstalowanego
> na sformatowanych dyskach??

Może jest, ale jakoś nie zauważyłem.

ale opowiem taką historię:

jako zaletę NTFS podaje się często bezpieczeństwo (że nie pada jak FAT),
tymczasem ostatnio ewidentnie z powodu błędu w windzie straciłem mnóstwo
danych.

dysk miał trzy partycje:

C - FAT32, dane
E - NTFS, system
F - NTFS, ważne dane, dlatego NTFS

komputer się zawiesił. restart, standardowo włączył się chkdsk, o nic nie
pytając coś tam naprawił. Uruchomił się Windows.

ZONK : "dysk C nie jest sformatowany"

jak to, przecież dopiero co naprawiał na nim jakieś tam błędy?!??

po chwili znowu zwiecha.

restart, odpalam z dyskietki... co za bzdura, C wygląda na nienaruszony...
dla bezpieczeństwa kopiuję wszystko na inny dysk. Próbuję podnieść windę -
nic. Partycje NTFS były kompletnie posypane. Próby odzyskania danych
zawiodły.

ostatecznie:

C - FAT32, dane - ocalało niemal wszystko (oprócz paru plików)
E - NTFS, system - zero
F - NTFS, ważne dane - zero

Na dysku znalazł się jeden uszkodzony sektor. Na partycji C. A NTFS-y poszły
sobie na spacer.

Windows XP SP2.

teraz wygląda tak:

C - FAT32, dane
E - FAT32, system

Z dodatkowym możliwości NTFS (kompresja, szyfrowanie) nie korzystam, to po
co mi system plików, który stwarza dodatkowe problemy.

--
Azarien
wswiktor&poczta,fm