Re: Konflikt pamięci DDR??? Proszę o pomoc.

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 17:41:55 MET

Użytkownik "dylan" <dylanUSUN_TO@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cqjb7v$olp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Dokupiłem ostatnio DDR 512MB /400, przetestowałem MemTest-em i wszystko
ok.
> Starą pamięć (też DDR512/400 PQI) przetestowałem i jest ok ale gdy wkładam
> obie pamięci do Asus-a P4PE-X (3 gniazda DDR), memtest wykrywa błędy w
> komórkach pamięci a co jakiś czas aplikacje wylatują (zgłaszają wyjątek w
> dzienniku zdarzeń w Win2000 Pro).
> Czy ktoś wie o co chodzi? Nie wiem nawet gdzie i po czym czegoś takiego
> siedzieć bo nie siedzę w pamięciach z reguły wymieniam pamięci razem z
płytą
> [...]

1. Ustaw w biosie parametry pamięci na "Safe/Default/SPD" (albo
synchronicznie z FSB, najwolniejsze timingi)
2.Obsadź dwa pierwsze gniazda pamięci (a nie np. 2 i 3)
3. Zamień je miejscami
4. Jeśli nie pomoże to nieusuwalny konflikt kompatybilnościowy obu pamięci z
tą płytą. Spróbuj dogadać się z gościem ze sklepu gdzie kupiłeś tą pamięć
żeby ci ją wymienił (chociaż takie rzeczy (ewentualna wymiana/zwrot) to
ustala się przed zakupem bo teraz może powiedzieć "nie", a za to żeby się
zgodził możesz dodatkowo "dopłacić").