HDD Maxtor - poweroff - stuk ???

Autor: PABB <pabb_at_bez-tego.gazeta.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 08:54:53 MET

Witam

Kilka dni temu (po dołożeniu kolejnego dysku do swojego PC) zwróciłem
uwagę na dziwną (???) przypadłość. Mianowicie, bezpośrednio przed
wyłączaniem zasilania (po komendzie "wyłącz komputer") z dysków dochodzi
  pojedynczy stuk.
Nie jest specjalnie głośny i do tej pory nie zwracałem na niego uwagi,
ale po dołożeniu "bliźniaczego" napędu zamiast jednego "stuk" mam
"dwustuk" - po jednym "stuk" z każdego dysku w odstępie ~0.5 sekundy.
Reasumując - każdy z moich dwóch Maxtorów 6Y080P0 (80GB, 7200, 8MB
cache) - bezpośrednio przez odcięciem zasilania wydaje z siebie
wspomniany odgłos.
W związku z tym pytanie: czy jest to odgłos normalny (głowice w pozycję
"park"), taki jest charakter w/w modelu czy moje dyski wybierają się do
krainy wiecznych łowów (zostały zakupione w odstępie 3 miesięcy w
różnych sklepach - "podwójna awaria wydaje mi się nazbyt
nieprawdopodobna"). Być może ktoś z Was posiada taki sam model i
sprawdzi ten odgłos na swoim sprzęcie (a może na innych modelach - tak z
ciekawości).

Za wszelkie informacje - z góry wielkie dzięki.

BTW - na dyskach nie ma "bad blocków", S.M.A.R.T nie raportuje błędów -
żadnych problemów z pracą.

BTW 2 - Wesołych Świąt dla wszystkich :

pozdrawiam
PABB