Re: Zestaw - sugestie.

Autor: Marcin Narzyński <dm_narzynscy_USUN_at_TEZ.USUN.posejdon.net>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 10:53:40 MET

> Athlon 2200+
> Asus A7V600-X
> DDR 512 3200/400 Kingston
> Radeon 9200 SE Gigabyte
> SATA Samsung 80 GB 7200
> FDD/CD-RW Samsung
> SB Audigy 2 ZS OEM
> Modecom EX2 350W
> Klaw+mysz Microsoft Opt.
> LCD 15" Samsung 510M.

Jeśli głównym celem jest muzyka, to proponuję skupić się na dobrej karcie
dźwiękowej.
Jestem z wykształcenia akustykiem, z zamiłowania musykiem (amatorsko).
Moje rady:

Prawie cały zestaw jest OK, Radeona 9200 SE zamieniłbym na 9200. W
przyszłości myślałbym o podłączeniu drugiego monitora. Zdecydowanie
dołożyłbym więcej pamięci, co najmniej jeszcze 256 MB, a najlepiej 512 MB -
pliki dźwiękowe potrafią rozrastać się do setek MB i ich obróbka na 512 MB
będzie niewygodna.

Co do kart dźwiękowych - współczesna mają tak ogromne możliwości, że nawet
najlepsze instrumenty muzyczne (profesjonalne syntezatory) - często im nie
dorównują. Zwykły SB LIVE! jest potężnym instrumentem i ze zwykłą klawiaturą
MIDI będzie świetnym syntezatorem z polifonią 1024 głosową. Jedynym
mankamentem kart dźwiękowych może być ich stosunek sygnał/ szum. Nie
widziałem karty wewnętrznej, która miałaby ten parametr na poziomie lepszym
niż 70-75 dB. Niestety od kilku lat nie jestem na bieżąca w kwestii samych
kart dźwiękowych (odkąd przerosły moje oczekiwania, przestałem śledzić
rynek). Polecam przyjrzeć się kartom zewnętrznym z oddzielnym zasilaniem,
ale jeśli budżet tego nie zniesie - nie ma potrzeby. S/N na poziomie 75 dB
to i tak o 20 dB lepiej niż sygnał w radio FM.

Pozdrawiam

MN