Re: Pobór prądu przez nieobciążany procesor

Autor: Marcin Narzyński <dm_narzynscy_USUN_at_TEZ.USUN.posejdon.net>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 23:15:49 MET

> Zależy od modelu oraz od oprogramowania. Najczęściej nie ma
> żadnej różnicy w porównaniu do pełnego obciążenia lub różnica
> jest znikoma (ale można to czasem zmienić).

Oj, nie jestem pewny. Różnica jest zauważalna - nieobciążony procesor mniej
się grzeje, co jest dowodem, że wydziela mniej ciepła, czyli pobiera
mniejszy prąd. Skoro nieobciążony procesor potrafi być o około 10st
chłodniejszy od obciążonego, to zapewne - szacując na oko - pobiera co
najmniej 50% mniej energii.

MN