Re: Raid...na jednej partycji

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 15:45:55 MET

[B7] Yarii napisał:

> Zastanawiało mnie czy by się dało zrobić raid ale tylko na 1
> partycji na dysku... powiedzmy że mam 2 dyski po 200GB

Zaraz, zaraz... na 1 partycji? Coś zamotałeś :)
Ale jeśli mnie intuicja nie myli, chcesz zrobić coś takiego:
bierzesz dwa dyski, pierwsze 20 GB z każdego dysku łączysz w ten
pseudo-raid tworząc RAID 1 (stripping). Uzyskujesz 40-gigową
partycję. Pozostałe 180 GB z każdego dysku przeznaczasz na
oddzielne partycje do przechowywania danych. To chciałeś uzyskać?

No cóż... nie znam sprzętowego host-adaptera, który potrafi coś
takiego zrobić. Programowo chyba dałoby radę, ale wydaje mi się,
że tylko pod linuxem. Nigdy nie wpadłem na taki pomysł, więc nie
było okazji przetestować. Jeśli ktoś zna patent, to sam chętnie
też przeczytam :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)