Re: ile kosztuje prad zjadany przez kompa

Autor: Wiktor S. <wswiktor_at_poczta.fm>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 15:50:27 MET

> Zle. Moc pobierana jest liczona przez licznik w kWh czyli 300W

Mylisz kilowatogodziny z kilowatami ;-)

a zasilacz "300W" to jest "_maksymalnie_ 300 wat", zreszą wartość bardzo
zawyżana w tanich zasilaczach. Nie ma to nic wspólnego z faktycznym poborem
prądu (który jest mniejszy). To trzeba zmierzyć.

> to jest 0,3kW, pomnozyc to przez 24 godziny to wcyhodzi 7,2kW.
> W skali miesiaca wyjdzie 30*7,2=216kW. Na koncu wystarczy
> te 216kW pomnozyc przez cene jednego kW plus cene za przesyl.
> A tak srednio komp w przeciagu miesiaca pobierze ok. 90 - 100 kW.

Moc w kilowatach jest wartością chwilową (choć można liczyć średnią).
"w przeciągu miesiąca" można liczyć energię [kWh].

na 100 kWh to się mogę zgodzić (wychodzi 130 W mocy, co jest prawdopodobną
wartością).

--
Azarien
wswiktor&poczta,fm