Re: Dłuższe taśmy do HDD

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 14:22:34 MET

Sniper wrote:

> Nie mogę wyjść z podziwu, że tak twardo bronisz swojego (IMHO
> błędnego) zdania. Ja stosowałem/stosuję taki układ w kilkudziesięciu

Gdybym bronił Twojego, to kilka komputerów by nie działało. Dyskutuj
więc z tymi komputerami a nie ze mną.

> przeróżnych komputerach i nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów.
> Może źle zworki ustawiałeś, albo coś w BIOS-ie źle skonfigurowałeś.

No jasne że tak. Kiedy się w BIOSie wymusiło tryb PIO2 to dyski bardzo
chętnie działały na jednej taśmie z CDROM. A ja głupi chciałem mieć te
dyski w UDMA...

> A może opierasz swoje doświadczenia na jakiejś wybitnie nieudanej
> płycie głównej?

Raczej kilku niekoniecznie nieudanych, chociaż rzeczywiście to nie są
nowe doświadczenia.

> Na koniec jeszcze jedno: w pracy mam ok. 50 komputerów (stacji
> roboczych). W każdym z nich jest dysk i napęd CD podłączony jedną
> taśmą. Nigdy nie było z tego powodu jakichkolwiek problemów. Wiele
> z tych komputerów to firmowe składaki, np. Optimus, Adax, Maxdata,
> Compaq i w każdym z nich od nowości wszystko było na jednej taśmie.
> Oszczędność? Owszem. Ale gdyby powodowało to jakiekolwiek problemy,
> nikt by się na nią nie zdecydował.

Po wymuszeniu PIO2 (czasem PIO4) nie było żadnych problemów. A kto by w
takim markowym sprzęcie dbał o wydajność, przecież wystarczy, że jest
markowy... ;)

> A mi się wydaje, że oprócz sporej wiedzy _teoretycznej_ brakuje ci
> troszkę praktyki. Bez urazy, ale z twojej dyskusji tak wynika.

Fakt, ostatnio problem taki miałem ponad rok temu na płycie, która
wówczas miała ze 2 lata. Wcześniej zdarzało się to regularnie. Aha, i
zawsze pierwszą rzeczą, którą robiłem z firmowymi komputerami było
dodanie drugiej taśmy dla CD ;) Dziwnym trafem od razu przyspieszały.
Rzeczywiście było to jakiś czas temu.