Re: Jaka jest zywotnosc baterii w notebooku

Autor: lukasz sczygiel <usenetposts1.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 13:08:27 MET

BliSki. <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> napisał(a):

> Są teorie na ten temat, że jednak praca na zasilaczu nie jest wskazana.
> Ja badam, czy teoria ta jest słuszna, gdyż też boję się o swoją baterię.
> Mam porównanie z komórkami, które jeśli się je odpowiednio
> ładuje i rozładowuje, to potrafią długo działać na oryginalnym accu.

Moj ME45 na li-ion-ach pozyl 3 lata. z tym ze ja go rozladowywalem do zera i
ladowalem na full. najpierw trzymal 9 dni potem tylko 7 a teraz 3 (nie
rozmawiam prawie wcale malutko smsuje ale dostaje duzo smsow)

> IMHO to mało cykli i "bateria" nie powinna jeszczę paść.
Tutaj jest dosyc dobrze oklarowane co i jak.
http://www.buchmann.ca/chap8-page1.asp
Z tego co czytalem to raczej trzymaja sie prawdy.
Oczywiscie zdaza sie ze jeden aku chodzi dlugo i "pojemnie" a inny tej samej
firmy zdycha po 6 miesiacach. Duzo zalezy kiedy byl wyprodukowany i ile i jak
byl skladowany przed sprzedaza. Tutaj mozan wymienic np. palmtopy ktore teraz
sa w sprzedazy a juz nie sa produkowane kilka miesiecy. Producent naprodukowal
ich na zapas i mimo ze sprzet nie jest nijak przestarzaly to "juz" sie go nie
produkuje a w sprzedazy jest nadal i cieszy sie powodzeniem.
Na koniec jeden krotki cytacik dla mniej cierpliwych.

The NiMH offers good value for the price but falls short in expected cycle
life. Although excellent when new, the performance trails off quickly after
about 300 cycles due to decreased capacity and rising internal resistance. In
comparison, the Li-ion can be used for about 500 cycles. The best cycle count
is achieved with NiCd. Properly maintained, the NiCd delivers over 1000 cycles
and the internal resistance remains low. However, the NiCd offers about 30
percent less capacity compared to the NiMH.

Tak wiec widac ze nie zawsze te ni-cd sa takie "be".