Re: Przymiarki do Raptora - prośba o opini

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 02:09:23 MET

"EP" cq7i1g$snk$1@korweta.task.gda.pl

> Wcale nie, po prostu większość ludzi nie wie co to znaczy cichy komputer,
> albo w ogóle cisza przy pracy. Mojego PC z póltorej metra praktycznie nie
> słychać w środku nocy, kiedy jest bardzo cicho w okolicy. Nieraz ludzie nie
> wiedzą że ja mam komputer włączony, bo u nich to kompy ala wyjce słychać z
> daleka.

Wyłączam swój komputer raczej rzadko. :)
(praktycznie pracuje 24x7 -- dwadzieścia
cztery godziny na dobę i siedem dni w tygodniu,
jeżeli wyłączam, to dlatego na przykład, aby
podłączyć dysk lub go odłączyć btp.) [btp. -- bądź temu podobne]

Teraz ten komputer słychać, ale gdy pracuje tylko jeden dysk
(EIDE 80 GB Barracuda IV bodajże) jest prawie niesłyszalny
z odległości półtora metra także w nocy, a jakiś czas temu
nie słyszałem go (a słuch mam całkiem dobry) z odległości
mniejszej niż pół metra i bywało, że zamiast ów komputer
wŁĄczyć -- wYłączałem i dopiero w tym momencie uświadamiałem
sobie, że pracował. Gdybym wymienił wiatrak na CPU i wyłączył
,,drugi" dysk -- komputera nie usłyszałbym nawet w nocy (gdy
jest niemal zupełnie cicho) z odległości pół metra :) mimo
zdjętej obudowy.

Mam jeden duży wiatrak w zasilaczu -- taki jak normalnie występuje
w zasilaczu PeCeta, dwa takie chłodzące kartę grafiki -- jeden nad
nią i jeden pod nią oraz takiż wiatrak na radiatorze CPU. :)

Wszystkie pracują na 5 woltach. :)

E.