Re: Przymiarki do Raptora - prośba o opini

Autor: Maciek D. <maciek_d_at_abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com.AN>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 22:02:41 MET

Użytkownik "Calme" <calme@pf.pl> napisał w wiadomości
news:cq7ahb$gs6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Mam zamiar niedługo zaopatrzyć się w Raptora SATA 74 GB ma może ktoś taki
> model i mógłby się podzielić opinią na temat jego działania -
> szczególnie ciekawi mnie jak sie spisuje w SATA Raid z 2 takim samym
> modelem pod XP i pod Linuxem czy są jakieś problemy ewentualnie przy
> instalacji i zakładaniu macierzy ??
> Czy prawdą jest ta jego głośność czy to tylko jakieś wymysły ??
> Z góry THX
> Calme

    Od jakiegoś roku mam w domowym komputerze 36'tkę (dwie partycje:
systemowa NTFS z WinXP Pro SP2 i druga FAT na plik wymiany) i muszę Ci
powiedzieć, że nie ma chyba innego dysku SATA, który były w stanie dorównać
mu wydajnością; jest cholernie szybki i cholernie kusi mnie, by wrzucić go w
RAID :)
      Co do głośności - Raptorek potrafi sobie "chrumkać" głowicami, ale nie
przeszkadza mi to zbytnio, bo i dźwięk nie jest uciążliwy. Irytujący jest
jedynie metaliczny, o bardzo wysokiej częstotliwości, dźwięk obracających
się talerzy, ale ten wydają akurat wszyskie WD, jakie mam pod opieką.
Inaczej: zarówno w moim, jak i dwu pozostałych komputerach w domciu siedzą
sobie jeszcze 80GB WD PATA z 8MB cachem i, subiektywnie, nie wydaje mi się,
żeby były ani głośniejsze, ani cichsze od Raptora.
    BTW, czytając rozmaite opinie na forach odnoszę wrażenie, iż trafił mi
się wyjątkowy cichy egzemplarz ;)

--
Pozdrawiam,
MD