Re: dysk 2MB a 8MB cachu-odczuje roznice??

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 20:55:52 MET

"[B7] Yarii" cq78cn$54e$1@atlantis.news.tpi.pl

> zależy co kto robi, praca pracy nie równa

To akurat nie do mnie. :)

> w transmisji liniowej cache raczej zupełnie nie ma znaczenia,
> natomiast sprawa uwidacznia się kiedy głowica jak głupia musi
> latać po powierzchni talerzy,

Pisałem -- jest cachem (nie głupim buforem)
gdy trzeba odgadnąć, co zaraz nastąpi. :)
W innym przypadku nazywa się buforem. :)

> no nie tak podobnie nie przesadzajmy, podobna
> funkcja ale parametry
> zupełnie inne i algorytmy cacheowania również

Chodziło mi o to, że najbliżej są rejestry,
później cache różnego poziomu, RAM itd. :)

A oczywiście drukarka cachem nie jest. :)
Ani RAMem czy choćby buforem jakimkolwiek. :)
(choć może mieć w sobie jakowyś)

> [ciap]

> odbiegasz od tematu

Nie odbiegam. :)
Piszę wciąż o tym, że sama pamięć (bez stosownego algorytmu)
nie wystarczy, a co za tym idzie dodatkowe 6 mega może, ale
wcale nie musi bardzo wydatnie przyspieszyć pracy dysku. To,
czy przyspieszy, zależy od masy czynników, w tym od budowy
samego dysku i od tego, co mamy czytać czy pisć z dysku czy
na dysku. :)

> tak racja, ale to tylko dlatego ze nagrywarka zapisuje głównie po kolei
> liniowo, a dysk wrzuca bity jak mu karzą

Dokładnie -- piszę, że nagrywarka nagrywa ciurkiem :)
i tam pamięć jest tylko buforem ,,retencyjnym". :)

To nie ja pisałem.
Policz znaki '>'. :)

E. :)