Re: dysk 2MB a 8MB cachu-odczuje roznice??

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 01:40:58 MET

"Heziu" opsi9t5dxmdbntwf@cgc1.neoplus.adsl.tpnet.pl

> Chce kupic dysk.Czy warto dokladac 40zł do dysku z 8MB cachu czy wystarczy
> kupic z 2MB.Chodzi mi o to czy różnica miedzy 2MB a 8MB jest odczuwalna
> dla zwyklego domowego użytkownika??
> Co radzicie ??Kupic Seagate 80GB z 2MB czy dolożyc i kupić z 8MB cachu.

Sama wielkość cache nie jest istotna. Istotne
są natomiast algorytmy obsługujące te cache. :)
I tutaj (w odpowiedzi) także trzeba chybień
i trafień, ;) aby zgadnąć, czy te dodatkowe
6 mega coś daje czy nic. :) Różnica może być
kolosalna i może być niezauważalna. :) Dysk
musi wiedzieć, ;) co dopiero *zamierzasz*
przeczytać. :)

Dlatego warto oba postawić w podobnych warunkach i pobawić się nimi, :)
bo benchmarki niekoniecznie powiedzą o nich [dyskach] prawdę. :)

E. :)