Re: podkręcanie

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Dec 2004 - 16:20:40 MET

thin-man <danek7_wytnij_to@o2.pl> napisał(a):

> Jeśli za mocno podkręcisz to może zakończyć żywot;-)
> A na poważnie to zmiejsza żywotność z 10 lat na 5. Za 5 lat to ten
> procek bedzie zabytkiem.

Ktoś kiedyś napisał że skróci z 10 do 5lat i wszyscy to
powtarzają. IMHO to jednak bzdura... :) Czy padł komuś
procesor ze "zużycia"/starości ?? Ja się jeszcze nie
spotkałem. A pierwszy kontrakt z podkręcaniem miałem
przy 486dx2. Wcześniej jakoś się tego nie robiło :-)
Jedyne zgony procesorów jakich byłem świadkiem,
następowały na skutek "działania" zasilaczów ala
codegen ;-)

Obecnie cały czas mam styczność z podkręconymi K6II-400@450,
PIII600@800, Athlonem600@660, Celek 666@1000 i wszystkie
ciągle mają się świetnie.