Re: podkręcanie

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 19 Dec 2004 - 13:43:27 MET

"MarcinEK" cq3scs$d2f$1@atlantis.news.tpi.pl

> Czy podkręcanie procesora zmniejsza jego żywotność ??. Mam Athlona XP 2800+
> Sempron i wiatrak Pantegram Freezona QC-80 i nie wiem czy podkręcać ??.

Na pewno tak, ale pytanie -- czy to ma znaczenie praktyczne.
Co z tego, że procesor Ci padnie nie po 15, ale po 14 latach? ;)
Jest wiele innych czynników zmniejszających jego żywotność.

Przy kręceniu -- ważna jest temperatura. Jeżeli jest
w normie -- nic Ci raczej nie grozi poza dodatkowymi
padami, dlatego warto nie dokręcać do maksymalnych
możliwości, ale troszeczkę zdjąć z licznika po tym,
jak się osiągnie szczyt możliwości.

E.