Re: Karta TV - jaka kupic?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 18:24:26 MET

BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

> Czemu wypowiadasz sie jak nie widziales? To jak porownanie VHS do DVD -
> no w sumie obraz taki sam - to samo widac, a ze roznica w jakosci, to
> juz nie wazne.

            Moze sam bys najpier sprawdzil zanim zaczniesz krytykowac! _Dobry_
obraz analogowy jest lepszy od cyfrowego chocby z prostej przyczyny - nie
stosuje sie stosunkow silnej kompresji by upchnac wiele kanalow na
transponderze. Jesli przyjrzysz sie stopklatce przy bardziej dynamicznych
scenach, nawet przy drogich kanalach PPV, wyraznie widac pikselizacje
wynikajaca ze zbyt niskiego bitrate - typowo 2-3 mbps. Oczywisce w obecnych
czasach material zrodlowy jest zazwyczaj w formacie cyfrowym, ale standardy
studyjne kompresji zakladaja o wiele lepsza jakosc niz strumien lecacy z
satelity. W typowych, domowych warunkach instalacja antenowa ma pewne
niedociagniecia, ale nic nie stoi na przeszkodzie jej odpowiedniemu
doborowi.

> Problem jest ze sterownikami, z jednymi dziala, z innymi nie, czasem nie
> chce zadzialac na nowszych sterach, czasem na starszych, jak uaktualnisz
> sterowniki, to byc moze tez bedziesz musial pobawic sie w zonglerke ze
> sterownikami od karty TV.

            Wystarczy uniwersalny ze strony iuvcr i po klopocie niezaleznie od
karty. Sprawdzalem na kilku systemach i nie bylo problemu. Natomiast soft
i sterowniki od producenta karty to zazwyczaj porazka.

> A jak zmienisz directX to masz to samo znow.

            Nie wiem jak to robiles, ale zmiana DX nie miala najmniejszeglo
wplywu na raz poprawnie zainstalowane sterowniki karty.

> Muj kumpel mial Avermedie i mial takie problemy. A jak zmienil karte
> graficzna i odinstalowal dokladnie DirectX i sterowniki od grafiki, to
> mu sie system zawieszal, jak chcial sobie wlaczyc TV, skonczylo na tym,
> ze sprzedal ta karte za 50 i kupil sobie SS2 i jest zadowolony.

            Jak ktos jest niepozbierany to jego wina a nie karty tv. Poza tym
win32 czesto destabilizuja sie przy zmianie grafiki, zwlaszcza z ati na
nvidie.

> Tak, tylko ze karta zapisuje na dysk strumien z satki, a jak wylaczysz
> podglad, to nie masz praktycznie zadnego obciazenia procesora. Ja bez
> problemu i bez zadnych spowolnien w tym czasie moge grac

            Owszem - wygodny zapis bez obciazenia systemu to duzy plus DVB.

> Bo moze nic nie wiedzial o takim sposobie ogladania TV?

            Tak, a zaplacisz mu drugi abonament np: za cyfre+? Jak juz ma
kablowke i za nia placi nie widze sensu pakowania sie w DVB z kilku
powodow:

1. koszt: przy kablowce i BT878 ~50-60 zl. Przy DVB-S 400 zl lekko liczac,
   + ew, koszt robocizny.
2. nie kazdy moze zainstalowac antene TV-SAT. O ile w domach
   jednorodzinnych to nie problem [chyba ze cos zaslania hotbirda] to w
   przypadku blokow i kamienic czesto juz tak - spoldzielnie lubia stwarzac
   problemy.
3. przewage DVB-S nad kablowka widac bardziej na wielkoformatowym
   telewizorze niz na monitorze PC. Do tego pierwszego nie ma wielkiego
   sensu podlaczyc SS2 - za duzo zabawy - duzo lepiej stacjonarny tuner.
   A do poogladania od czasu do czasu TV na monitorze w przypadku "walki o
   pilota" kablowka w zupelnosci wystarcza.
4. Nie przywiazywalbnym taki wielkiej wagi do tego "nagrywania" - wiekszosc
   ludzi tak mowi, ale w praktyce na analogowym tunerze tylko ogladaja TV.
   Przydaje sie za to tuner FM. Jak dla mnie nagrywanie przydaloby sie
   najbardziej na DVB-S w przypadku TVP1 i TVP2 czyli stacji nadajacych
   lepsze filmy od ~23-24 a o 20 leci zazwyczaj masowa sieczka. Tyle tylko
   ze publiczna TV jest w PL kodowana z satelity i trzeba placic za nia
   abonament takiemu jednemu co to czeka w kolejce do pierdla! [ostatnio
   zminilo sie i jest tez w P2C po kilku latach nieobecnosci].
5. Najwazniejsza sprawa - lada chwila nie bedzie co ogladac/nagrywac z
   TVSAT bez wykupienia abonamentu. No chyba ze interesuje Cie Mango24, ITV
   czy 4fun. Spojrz na oferte FTA w PL - szkoda mowic w porownaniu z takimi
   np: Niemcami. NAsza specyfika jest koniecznosc placenia podwojnego
   abonamentu za TV publiczna oraz placenie abonamentu za TV utrzymujaca
   sie z reklam jak TVN czy nawet przekraczajacy w tym wszelki umiar
   polsat. Seca2 jest praktycznie szczelna - w razie czego zmiana nano i po
   sprawie. No i SkyItalia czy D+ zmianiaja system, C+ moze zrocic to samo
   w razie czego. To samo dotyczy P2C - w przyszlym roku przechodza na
   Nagravision2 Alladin, nawet Multivision/TPS zmiania system.

PS:
Sam mam w domu stacjonarny tuner cyfrowy SAT, stacjonarny analogowy SAT
oraz SkyStar2 i sobie chwale, ale to dlatego ze mieszkam we wlasnym domu
i nie mam kablowki a naziemnie tylko TVP1 i TVP2. Do problemu jestem
neutralnie nastawiony - wczesniej przy AsterCity w komputerze uzywalem
pixela na BT878. W warunkach jakie ma pytajacy sklaniam sie raczej ku
tunerze analogowemu - sygnal z kabla juz ma i placi za niego abonament.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85