Re: Jak dlugo wytrzyma dysk?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 11:59:36 MET

"Osadnik" cpnnh4$9k1$1@nemesis.news.tpi.pl

> To się za jakiœ czas skończy i wejdš technologie bardziej wydajne niż IDE.
> Ni e mozna tak Cišgłe podbijać rozmiarów bo to się kiedyœ odbije.

15 lat temu dysk IDE i SCSI kosztowały tyle samo. (chodzi mi o podobne pojemności)
Ale z jakiegoś powodu na płytach głównych był kontroler IDE i nie było
kontrolera SCSI. Dziś różnice (a raczej ilorazy) pomiędzy tymi dyskami
są bardzo duże. Gdyby przed piętnastu laty stawiano na SCSI -- mielibyśmy
dziś tanie dyski SCSI, które (jak wiadomo) są (; trochę ;) lepsze od IDE/EIDE. :)

A następcą EIDE (czyli inaczej ATA) jest SATA, czyli serial ATA.
(czyli nie należy raczej liczyć na coś ciekawszego w tej materii)

Innym ,,następcą" EIDE są przeróżne macierze dysków EIDE.

E. :)