Re: SATA i dioda aktywności dysku

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Tue 14 Dec 2004 - 00:11:45 MET

Maciek wrote:
> Witam
>
> Mam płytę MSI K8T NEO-FSR. Podłączyłem dwa dyski SATA WD1200JD i
> zauważyłem następujący problem: dioda aktywności dysku nie świeci. Dioda
> jest sprawna, ale świeci tylko gdy podłączy się dysk IDE. Czy to jest
> normalne i inne płyty też tak mają? Czy da się jakoś uzyskać świecenie
> tej diody w trakcie pracy dysków SATA?

z tego co zauważyłem chyba wszystkie sata tak mają. niektóre panele do
monitorowania kompa mają możliwość migania światełkiem przy pracy dysku
sata, ale te co widziałem to koszt ok. 150..... euro. pozostaje
przykleić do dysku czujnik piezo (taki jak do gitary klasycznej),
zlutować prosty układzik i wstawić diodkę :)
pozdr
szydas